• contact@clinica-gastromed.ro

Testul respirator INFAI cu 13C pentru depistarea infecției cu Helicobacter Pylori

Ce este Helicobacter Pylori?

Helicobacter Pylori este o bacterie care colonizează mucoasa stomacului, rezistând într-un mediu extrem de acid. Infecția cu Helicobacter Pylori reprezintă cea mai frecventă infecție bacteriană  cronică din lume, se dobândește pe parcursul înaintării în vârstă, estimându-se că în România aproximativ 40-50% din populația de peste 60 de ani  este infectată. Modul de transmitere este fecal-oral, similar cu transmiterea hepatitei A.  Prezența bacteriei  crește riscul de afecțiuni gastro-duodenale precum gastrita, ulcerul peptic, limfomul MALT sau cancerul gastric.

În ce constă testul respirator?

Testul respirator cu uree disponibil la clinica GastroMed din Cluj-Napoca, este considerat cel mai bun și mai precis test non-invaziv pentru depistarea infecției cu HP, cu sensibilitate de peste 95% și specificitate de 95-100%. Este un test calitativ, efectuat din aerul expirat la pacienţii pentru care există suspiciunea acestei infecții.

Testul se bazează pe înregistrarea concentrației de amoniac în aerul expirat al pacientului după ce a fost administrată o doză de uree.  Dacă există Helicobacter Pylori în stomacul pacientului, enzima acestuia (numită urează) va scinda ureea administrată, eliberând amoniac.

Cum se realizează testul respirator?

Testul respirator Helicobacter Pylori disponibil la Clinica GastroMed, Cluj se realizează foarte simplu. Se expiră într-un recipient de plastic de unica folosință, după care se ingerează aproximativ 50 ml de soluție care conține uree. După 30 de minute se expiră în al doilea recipient de plastic de unică folosință și se analizează probele astfel obținute. Rezultatul pozitiv sau negativ se obține imediat.

Indicațiile

Testul respirator este indicat ca primă intenție pentru depistarea infecției sau pentru evaluarea eradicării infecției cu Helicobacter Pylori.

Care este pregătirea pentru efectuarea testului respirator?

• Testul trebuie efectuat pe nemâncate. Pacientul trebuie sa nu manânce cu cel puțin șase ore înainte de efectuarea testului la clinica GastroMed in Cluj.
  • Testul trebuie efectuat la 4 săptămâni după tratamentul cu antibiotice și la 2 săptămâni după orice tratament cu antisecretorii (de tipul Omeprazol, Esomeprazol, Pantoprazol, etc), antiinflamatorii, medicamente pe bază de bismut.

© 2019 Clinica Gastromed Cluj. Clinica endoscopie digestiva si chirurgia obezitatii Cluj Napoca